

Ish-ligjvënësit e BE-së do të ndalohen të lobojnë në Parlamentin Evropian për gjashtë muaj pas largimit nga institucioni, si pjesë e një plani të rishikuar, të parë nga EURACTIV, i propozuar në vazhdën e skandalit të korrupsionit në Katargate.
Lëvizja, e cila do të sillte rregullat e Parlamentit për ish-deputetët në përputhje me periudhën gjashtëmujore të ‘ftohjes’ për ish-zyrtarët në institucionet e tjera të BE-së, është pjesë e propozimeve të paraqitura nga presidentja e Parlamentit Evropian, Roberta Metsola.
Projekti do të diskutohet në një takim midis Metsola dhe krerëve të grupeve politike – të njohur si Konferenca e Presidentëve (CoP) – të mërkurën (8 shkurt).
Katargate, e cila ka parë një grusht deputetësh të arrestuar dhe hetuar mbi akuzat se kanë marrë pagesa nga shteti i Emirateve në këmbim të mbështetjes politike, ka nxitur një përleshje nga zyrtarët për të shtrënguar rregulloret dhe rregullat e brendshme të Parlamentit.
“Do të futet një periudhë ‘ftohjeje’ për ish-deputetët që dëshirojnë të lobojnë në Parlament. Për një periudhë prej gjashtë muajsh menjëherë pas përfundimit të mandatit të tyre, ish-anëtarët nuk do të lejohen të lobojnë në institucionin të cilit i kanë shërbyer”, thuhet në dokument.
Ai gjithashtu propozon që ish-deputetët të humbasin të drejtën e tyre aktuale për një leje të përhershme parlamentare dhe për t’i dhënë aksesin në vendet e Parlamentit të BE-së “të kujtdo tjetër”.
Një distinktiv specifik për ish-deputetët dhe ish-stafit “që hyjnë në Parlamentin [European] si përfaqësues të interesit duhet të identifikohet nga një distinktiv specifik”, thuhej në dokument.
Një krahasim
Drafti i parë i propozimit u prezantua në mbledhjen e mëparshme të CoP në mes të janarit.
Drafti i zbuluar përfshin gjithashtu plane për të rritur kontrollin e grupeve të interesit të veçantë dhe organizatave të shoqërisë civile që merren me Parlamentin, regjistrimin e detyrueshëm të takimeve dhe dhuratave për ligjvënësit e BE-së, një ndalim të grupeve të ‘miqësisë’ të vendeve të treta dhe kontrollin e plotë të Punëve të Jashtme. Komiteti (AFET) për marrëdhëniet me vendet e treta.
Dokumenti i referohet vetëm luftës kundër korrupsionit me vendet e treta; nuk përmenden masa që lidhen me shtetet anëtare të BE-së.
Regjistri i transparencës
Më i detajuar është roli i Regjistrit të Transparencës, i cili do të ishte jo vetëm një ‘regjistër’, por edhe një ent kontrollues i cili duhet të verifikojë dhe të kryejë kontrolle ad hoc mbi pajtueshmërinë e grupeve lobuese dhe OJQ-ve, për të siguruar që ata të mbeten të kualifikuar për të hyjë, të sponsorizojë ose të organizojë ngjarje në Kuvend dhe të marrë pjesë në punën e komisioneve parlamentare.
“Dispozita specifike zbatohen për përfaqësuesit e interesit që nuk përfshihen në objektin e Regjistrit të Transparencës [TR] dhe ku pjesëmarrja në ngjarjet e PE do të minonte mbrojtjen e jetës ose integritetin e individit ose kur arsye të tjera bindëse të interesit publik kërkojnë konfidencialitet ”, thuhet në dokument.
“Sekretariati i TR do të kryejë gjithashtu kontrolle të rregullta dhe të rastësishme mbi saktësinë, rëndësinë dhe statusin e përditësuar të informacionit të ofruar nga organizatat në TR. Sekretariati i TR-së duhet të mandatohet të kryejë kontrolle të thella të përfaqësuesve të interesit për të verifikuar rrjedhat e financimit dhe lidhjet me vendet e treta,” specifikohet në dokument.
Nuk ka kompetenca për të krijuar një Organ Etik
Parlamenti propozoi – në një rezolutë në shtator 2021 – krijimin e një Trupi Etik për t’u marrë me korrupsionin dhe konfliktin e interesave, por nuk ka fuqi ta bëjë këtë pa një propozim zyrtar nga Komisioni Evropian.
Dokumenti përmend Trupin e Etikës pa thënë qartë krijimin e tij.
Presidenti i grupit Renew Europe, Stéphane Séjourné i tha EURACTIV se grupi i tij do t’i kërkojë CoP një debat në seancën plenare mbi krijimin e një “Trupi Etik ndërinstitucional” këtë pasdite.
Gazeta Shqiptare